9 Temmuz 2013 Salı

Emzirmenin Faydaları



Emzirme annenin bebeğiyle en yakın olduğu anlardan biri, aslında en yakını. Anneyle bebeğinin arasına başka hiç bir şeyin girmediği, giremediği dakikalar. Sadece bebeğiniz ve siz. Bebeğinizde annesiyle olmanın, karnını doyuruyor olmanın, güvende olmanın, sizde de  annelik görevini yapabiliyor olmanın, aylarca bekledikten sonra çocuğunuzu sağlıklı bir şekilde kucağınıza alabiliyor olmanın verdiği mutluluk ve haz. (Belki de her anne-bebeğin hissettikleri farklıdır, bilemiyorum??)

Emzirme, annenin bebeğini beslemesi gibi gözükse de işin psikolojik boyutu daha da önemli. Bebek, anne karnında -güvenli, huzurlu, her hangi bir çaba sarf etmeden besleniyor- aylar geçiriyor. Aylardan sonra tamamen savunmasız bir şekilde dış dünya ile tanışıyor ve ilk duyduğu koku, hissettiği sıcaklık annesinin oluyor. Sonra anne sayesinde dış dünya ile iletişim kurmaya, dış dünyaya güven oluşturmaya başlıyor.

Emzirme sayesinde anne-bebek arasında hem bir beslenme alışverişi hem de duygusal bir alışveriş oluyor. Bebek hem annesinden karnını doyuruyor, hem kendini sakinleştiriyor, rahatlatıyor hem da anneye olan bağlılığı, güveni daha da artıyor, annesinin kokusunu içine çekiyor. Emzirmeyi bıraktıktan sonra bile annenin kokusu bebeği rahatlatmaya yetiyor. Çılgınlar gibi gecenin bir yarısında ağlarken kucağınıza alıp göğsünüze bastırdığınızda birden ağlamayı kesiyor, sakinleşiyor, uykuya devam ediyor. Kalabalık bir ortama girdiğinizde huzursuzlandığında yine sizin kucağınızda kokunuzu aldığında birden rahatlıyor. Anne-bebek arasındaki bu ilişki çok farklı, çok başka...

Her annenin bebeğini emzirebileceği en uzun süre emzirmesi çok çok önemli. Genelde çoğu anneden duyduğum, bebekleri daha 6 aylıkken sütüm azaldı ya da bebek emmek  istemiyor diye emzirmeyi bırakıyor. Benim de başıma geldi, oğlum 6 aylıkken emmek istemedi. Ben de bu durumla mücadele etmeye karar verdim. Ne zaman emzirmeye kalksam ağzını sımsıkı yapıp reddediyordu. Bu duruma tabii ki çok üzüldüm. Çünkü en az 1 yaşına kadar devam etmek istiyordum. Ben de geceleri uykuluyken emzirmeyi denedim ve başarılı da oldum. 1 hafta kadar sadece geceleri emziriyordum. Sonra yavaş yavaş gündüz de emzirdim ve eski sistemimize döndük. Ama o dönem o kadar üzüldüm ki emmeyi bırakacağı için, çünkü daha çok erkendi. Sanki bir parçam eksilecekti. Neyse ki o dönemi iyi bir şekilde atlattık ve 16 ayı bitene kadar devam ettik. Zaten 16 aylık olduğunda anne sütüne de çok ihtiyacı kalmamıştı. Çünkü ona lazım olan her şeyi yiyebiliyordu. Emzirmeyi bıraktğınızda önceleri bir parçanız eksik gibi hissediyorsunuz ama zamanla alışıyorsunuz buna da.

Emzirmenin Bebek ve Anne İçin Faydaları 
(Kaynak:Annelik Akademisi-Bebeğim)

- Anne sütü çocuğunun yaşamının ilk ayları için en uygun besindir.Çünkü onun fiziksel gelişimi için en uygun olan maddeleri uygun oranlarda içerir.
- Emzirme, anne ve bebek arasındaki iletişimi kolaylaştırarak psikolojik ve duygusal açıdan da avantajlar sunar.
- Çocuğun tüketeceği süt miktarını en iyi şekilde ayarlamasına olanak verir.
- Yenidoğanın sindirim fonksiyonlarına yardımcı olan bağırsak florasının gelişimini kolaylaştırır.
- Alerji riski taşımaz, hatta koruyucu bir araç   oluşturur.
- Yetişkinlikte ortaya çıkan OBEZİTE, HİPERTANSİYON ve ARTEROSKLEROZ gibi hastalıkların önlenmesine yardımcı olur, Kadınlarda göğüs ve yumurtalık tümörü riskini düşürür.
- Bebeğin  meme ucunu çekmesi annenin rahminin kasılmasını sağlayarak kanama riskini azaltır.
- Anne sütü ideal sıcaklıkta ve mikropsuz olarak hazırdır ve bu emzirme sürecini nerede bulunulursa bulunsun kolaylaştırır.
- Aile bütçesine ek harcamalara neden olmaz, büyük bir ekonomik katkı sağlar.



Görüşmek dileğiyle...











Hiç yorum yok :

Yorum Gönder